Promotorii si inventatorii acestui concept de Black Friday, si tot odata marile victime ale lui, au pastrat traditia vie si anul acesta cu o mare imbulzeaza, o graba animalica si vanzari record pentru diverse centre comerciale.
Un om trecut prin cunostinte minime de marketing ar spune ca aceasta febra este total previzibila, mai ales in US, insa eu inca ma uit uimita si plina de groaza la toti acesti vanatori de reduceri si chilipiruri. Cata sete, cati bani aruncati in stanga si-n dreapta! Cati bani pe care nu-i au, cheltuiti pe lucruri de care nu au nevoie. Clasic!
Black Friday în America m-a lăsat cu o impresie destul de profundă și, sincer, puțin îngrijorătoare. Deși ideea de a obține reduceri masive este tentantă la prima vedere, haosul și graba nebunească cu care oamenii se aruncă în acest fenomen mă face să mă întreb dacă nu cumva pierdem din vedere esențialul. În goana după reduceri, parcă uităm de raționalitatea cumpărăturilor și ajungem să cheltuim bani pe lucruri pe care nu le folosim, într-o societate care deja ne împinge spre un consum excesiv. Poate că o abordare mai echilibrată și considerată, unde cumpărăm doar ce avem cu adevărat nevoie, ar aduce nu doar pace în magazin, ci și în viața noastră financiară.