Nu cu mult timp in urma femeia reprezenta o raritate la volan si tocmai de aceea era alintata de catre soferii de sex masculin, i se oferea ajutorul in orice problema care se ivea pe drum. Era asistata la benzinarie, la verificat presiunea din roti sau observat nivelul de ulei din motor. Intre timp, in ultimii 25 de ani, din ce in ce mai multe femei si-au luat carnetul de conducere iar barbatii au devenit mai insensibili la problemele pe care le au conducatoarele auto, in trafic.
Sunt unele reguli pe care fiecare sofer trebuie sa le stie. Totusi daca facem o verificare, in majoritatea cazurilor femeile considera ca pentru a conduce un autoturism ajunge doar sa stie sa sofeze iar pentru intretinerea vehiculului e de ajuns doar sa aiba numarul de telefon al unui service auto pentru cazul in care se intampla ceva cu masina. Este o gandire gresita care poate costa mult timp si multi bani si de multe ori nu este straina nici barbatilor. Pentru a evita asa ceva ar fi bine sa ne familiarizam cu urmatoarele idei.
Nu ajunge sa faci scoala de soferi si sa stii doar sa conduci corect. Daca nu ai grija de autoturismul personal acesta poate sa se strice sau si mai rau sa devina un pericol pentru tine sau pentru ceilalti participanti la trafic. Invatand cateva lucruri simple dar importante despre intretinerea vehiculelor, vom putea economisi bani si vom fi in stare sa ne asiguram ca masina noastra functioneaza corect.
Cand o femeie isi cumpara o masina noua, urmatorul pas important ar fi sa ia manualul de utilizare al masinii pentru a afla detaliile importante necesare intretinerii acesteia. Asa se poate afla despre presiunea din roti sau frecventa de schimbare a uleiului. Toate acestea pot sa difere de la o masina la alta sau de la un ulei la altul. Un lucru este sigur ca uleiul de motor este bine sa fie schimbat regulat dupa fiecare 5000 de km.
Trebuie tinuta o evidenta clara cu data la care a fost schimbat uleiul si kilometrajul masinii, de multe ori daca nu conducem zilnic sau nu am utilizat masina foarte mult timp, ajunge daca schimbam uleiul doar primavara si toamna cand oricum pregatim masina pentru iarna sau vara si putem face aceasta verificare. Controlul la nivelul uleiului se face periodic, in general lunar sau inainte de fiecare drum mai lung pentru a vedea daca este sau nu nevoie de completare. Nivelul uleiului este important pentru functionarea corecta a motorului si evitarea distrugerii componentelor lui. Toamna trebuie sa procedam la fel si cu antigelul, acesta trebuie schimbat sau reimprospatat inainte de venirea frigului. Astfel evitam probleme sau defectiuni viitoare.
La intretinerea autovehiculelor sunt unele verificari ce trebuie facute frecvent cum este de exemplu presiunea in anvelope. Daca presiunea este prea mica, uzura e mai mare si cauciucurile se strica mai repede, nemaivorbind si de faptul ca un cauciuc prea moale creste consumul de carburanti.
Inainte de plecarea la drum trebuie sa faceti de fiecare data o verificare mai amanuntita a lampilor de semnalizare si a proiectoarelor de ceata. Daca vedeti ca nu functioneaza ceva, cel mai usor ar fi sa mergeti la un service autorizat unde sa se faca reparatiile necesare. Totusi pentru schimbarea unui bec ar fi pacat sa dati banii degeaba, puteti rezolva si singure problema cu o surubelnita cumparata dintr-un magazin de piese si accesorii auto.
Se poate intampla ca ceva sa nu functioneze bine la masina si sa fiti nevoite sa duceti autoturismul la reparat. In acest caz trebuie sa fiti pregatite pentru niste preturi mai mari la piesele de schimb in cadrul reprezentantei marcii autoturismului dvs. fata de alte ateliere de reparatii auto. De aceea este de preferat sa cumparati piesele dintr-un magazin de piese si accesorii auto, ca de exemplu www.strenger.ro, unde preturile pot fi accesibile.
Este bine sa alegeti din timp un service auto de incredere, sa cunoasteti mecanicul care este specializat pe modelul masinii dvs. astfel veti beneficia de un serviciu de calitate. Este de preferat sa asteptati dupa un mecanic bun, o zi sau doua, pana se mai elibereaza, decat sa lasati pe cineva, mai putin dedicat, sa va umble prin masina.