Ce presupune exact repatrierea celor decedați peste hotare

1. Ce presupune exact repatrierea celor decedați peste hotare

Numărul românilor care au plecat peste hotare este unul foarte mare, și fenomenul nu este deloc în scădere. Principalul motiv al celor care au ales această variantă a fost să le ofere celor dragi, rămași acasă, un trai mai bun. Cum din păcate, nu întotdeauna lucrurile merg în direcția în care ne-am dorit, unii dintre aceștia au încetat din viață. În aceste cazuri, apelarea la o firmă profesionistă de servicii funerare, care să se ocupe de repatrierea corpurilor acestora este necesară. Dar ce presupune exact această operațiune? Vei descoperi răspunsul în rândurile de mai jos.

Actele necesare

În fiecare an, mai bine de 2.500 de români încetează din viață în timp ce se aflau peste hotare. Primul lucru pe care trebuie să-l facă familia celui care a încetat din viață este să apeleze cât mai rapid o firmă profesionistă de repatriere decedati. Pentru repatriere este nevoie de anumite acte, cum ar fi adeverința de înmormântare, un certificat medical de deces care este eliberat de medicul constatator din țara în care a avut loc decesul și care trebuie eliberat, un certificate de îmbălsămare, un pașaport de transport funerar – care nu mai este necesar în caz de incinerare, dar și autorizația de transport funerar internațional. Aceasta din urmă este emisă pentru mașina funerară de către autoritățile locale.

Ce reprezintă pașaportul mortuar?

Dacă se optează pentru înmormântarea clasică, transportul celui decedat în țară trebuie însoțit și de un pașaport mortuar. Acest act poate fi eliberat de către primăria locală pe raza căruia a avut loc trecerea în neființă, sau de către oficiile consulare ale României. În momentul în care s-a ajuns pe teritoriul țării noastre, toate actele repatrierii, printre care se află și acest pașaport mortuar trebuie predate autorităților locale de pe raza localității unde va avea loc înmormântarea, cu scopul eliberării certificatului de deces românesc.

Documentul prin care o persoană decedată este repatriată, transportată în țara natală, și care însoțește sicriul pe toată durata transportului reprezintă pașaportul mortuar. Acesta este eliberat fie de către primăriile locale pe raza cărora a avut loc decesul, fie de către oficiile consulare ale țării natale a cetățeanului decedat. În momentul în care trupul neînsuflețit ajunge în România, pașaportul mortuar împreună cu celelalte documente specifice repatrierii este înmânat autorităților de pe raza sectorului unde va avea loc înmormântarea pentru a fi eliberat certificatul de deces românesc.

Cât costă o repatriere

Evident, sumele nu sunt chiar atât de mici, și nu puține sunt familiile care se văd puse în imposibilitatea de a plăti. În aceste condiții, trupul celui care a încetat din viață peste hotare va fi incinerat sau înmormântat acolo, pe cheltuiala autorităților de acolo.

De regulă, dacă decesul s-a produs pe teritoriul Uniunii Europene, costurile cu repatrierea pornesc undeva de la 3.000, chiar 4.000 de euro, în timp ce dacă vorbim despre America sau țări din Orientul Îndepărtat, se ajunge la sume mult mai mari, de 10.000 – 15.000 de euro.

Optează mereu pentru o firmă profesionistă

Atunci când vine vorba despre repatrierea celui decedat, recomandarea noastră este ca mereu să se opteze pentru o firmă profesionistă. Aceștia au experiența necesară pentru a se ocupa de tot ce presupune acest proces, de la întocmirea actelor, manipularea trupului, transportului lui și chiar obținerea ajutorului de la stat, dacă este posibil.

Căi de repatriere

Transportul funerar internațional al corpului persoanei decedate se face pe cale aeriană sau terestră. De asemenea, se poate opta pentru repatrierea cenușei, iar costurile pentru toate acestea sunt diferite. Cea mai ieftină variantă este transportul cenușei, dar fiecare familie decide cum este mai bine în cazul lor.

Repatrierea pe cale rutieră

Este varianta pentru care optează majoritatea care se confruntă cu această situație tristă. În acest caz, transportul trupului celui decedat se face de la adresa unde se află și până la locația unde urmează să fie înmormântat. Corpul îi va fi depus într-un sicriu special, care este căptușit cu zinc, iar mașinile cu care se face transportul trebuie să fie dotate cu instalații frigorifice speciale. Este ceva mai ieftin, se rezolvă mult mai rapid, și nu presupune atât de multe acte de întocmit.

Repatrierea pe calea aerului

O parte dintre procedurile care au loc acum sunt similare cu cele de mai sus, respectiv preluarea decedatului, depunerea corpului într-un sicriu special, dar modificarea apare atunci când vine vorba despre transportul acestuia. Este nevoie de ceva mai multe acte, de care tot firma de repatriere decedați trebuie să se ocupe. Evident, se va reuși aducerea mai rapidă în țară a sicriului cu corpul celui decedat, dar acest tip de transport este ceva mai scump.

Repatrierea urnei cu cenușă

Serviciile funerare care au loc în acest caz se referă la ridicarea trupului, obținerea tuturor actelor de care este nevoie și apoi expedierea urnei cu cenușă la o anumită adresă. Există chiar și firme de repatrieri care se pot ocupa de organizarea incinerării și asigurarea urnei. Transportul urnei nu presupune atât de multe autorizații, și nici nu mai este nevoie și de pașaportul mortuar.

Deși nimeni nu și le dorește, astfel de situații sunt mult mai frecvente decât poate ne-am dori. Recomandarea noastră este ca întotdeauna să se apeleze la o firmă profesionistă de repatriere decedați, pentru că aici există acea experiență de care este nevoie în aceste cazuri. Nu mai ai nevoie și de alte probleme acum, este suficientă durerea pe care o simți. Cu profesioniștii, întotdeauna mergi la sigur!

Arata-le si prietenilor tai!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *